USA dag 6: Inwood

Den här dagen skulle vi äntligen åka "hem" till mina gamla trakter, Inwood i West Virginia.

Ett av Lillemans stora och viktiga önskemål var att äta munkar på Dunkin Donuts - var han nu fått det ifrån för jag tror aldrig jag satt min fot där. Men han ser mycket på tv...

Jaja, det är klart att han skulle få munkar!



Sedan tog vi vägen över fantastiskt mysiga Harpers Ferry där Amerikanska inbördeskriget faktiskt tog sin början en gång i tiden och där John Brown dömdes till döden sedan han gjort uppror mot slaveriet. Jag älskar den lilla staden, det är som High Chaparall fast i verkligheten och jag hade inte varit där på 21 år. Familjen var dock måttligt road, gnällde mest och ville åka vidare så det blev ett väldigt kort besök. 






Det närmar sig...


På hotellet radade Majsan upp sina inköp från Victoria´s Secret och Bath and Body Works.



Så fort vi checkat in ville min gamla high-school-bästis Leah att vi skulle komma över. Det blev ett kärt återseende. Har inte träffat henne heller på 21 år, då jag åkte tillbaka för att hälsa på, två år efter graduation.



Vi grillade (Läs: Maken grillade) supergoda hamburgare och Leah hade bakat en jättegod Key Lime Cake.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0