USA dag 4

Måndagen startade i ottan. På grund av tidsskillnaden på nio timmar vaknade jag ändå klockan fyra. Vi hade bestämt oss för att starta tidigt för att undvika den värsta trafiken ocH kom iväg 6.20. Det var tillräckligt med bilar ändå.

Vi stannade i San Clemente för frukost.

Sedan åkte vi till Oceanside och shoppade en massa kul grejer. Nästa stopp blev La Jolla där vi styrde kosan mot Children's pool för att titta på sjölejon, tumlare och fåglar som badade där mitt bland alla människor. Jättekul att kolla på!

Så åkte vi till hotellet i San Diego och checkade in. Rummet var klart så det var bara att lasta in väskorna.

Vi lät bilen stå och köpte tvådagarskort till kollektivtrafiken istället. Väldigt smidigt! Man köpte ett kort för 2 dollar och laddade med 2 dagar (9 dollar). Sedan blev det pendeltåget in till hamnen för besök på USS Midway, ett hangarfartyg som gjorts om till museum (mer om det i eget inlägg framöver). Vi åt lunch på båten innan vi gick en rundvandring med audioguide. Väldigt intressant!

Efter det besöket var vi varma och trötta i fötterna. Då var det skönt med pool på hotellet. Vi bor på Old Town Inn, ett litet mysigt hotell vid Gamla stan. Väldigt prisvärt, enkelt men fräscht och fint med jättebra service och en uppvärmd pool.

På kvällen gick vi i Gamla stan och hamnade i Mexico! En massa butiker och restaurang kring ett torg med världens stämning, musik och uppträdanden. Vi åt mexikanskt så klart.