Lucka 12: Fina servetter till jul

Fina servetter blir en del av juldekorationerna på bordet! Tipset fick jag från min massör som bidrar med detta till bloggen! Hon hade förberett sådana till alla gästerna. Självklart ville jag testa det när jag kom hem.
 
Du behöver
linneservetter
vanliga servetter i passande färg/mönster
något grönt från gran, tuja eller liknande
band eller snören
 
Lägg ut linneservetten med avigsidan uppåt. Lägg pappersservetten (eller en linneservett i annan färg!) ovanpå, också med avigsidan uppåt men lägg den lite "omlott" på linneservetten, alltså inte kant i kant. Det gör heller inget om det inte är samma storlek på servetterna. Börja rulla från ett av hörnen och rulla med båda servetterna. Vik rullen på mitten och knyt om med fina band. Stick i lite grönt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0