Jag är inte försvunnen

Nä, jag är här! Det är bara det att senaste veckan har varit TJOCK!
I tisdags morse, tidigt tidigt, begav jag mig till Stockholm. Mobilbloggade om det. Det var bara det att texten försvann någonstans i cyberspace och verkar inte ha kommit med i inlägget. Jaja, jag åkte i alla fall på Svenska kyrkans kommunikationsdagar, ett årligt event som brukar utspela sig i Stockholmstrakten. Några hundra av kyrkans informatörer på ett och samma ställe. Från informationschefen på kyrkokansliet i Uppsala och neråt. I år var vi i Sollentuna. Det brukar vara väldigt bra men i år överträffade det verkligen tidigare år. SÅÅÅ bra program det var! Storföreläsningar, mindre seminarier och ännu mindre gruppdiskussioner. Det blir svårt för dem att överträffa det nästa år.

Vidare har det varit fullt upp. Tre trycksaker ska i tryck inom loppet av en vecka. En tidning och en broschyr lämnas på måndag, en annan tidning lämnar jag nästa måndag. Idag hade jag tenta i religionsvetenskap, samtidigt som jag deltog i en betongkurs i Prästgården. Jag försökte skjuta upp den där tentan (eller tidigarelägga den) men det fanns inget annat alternativ än att i så fall göra omtentan i augusti. Och VEM vill återuppta alltihop och "börja om" efter sommaren. Inte jag! Alltså var jag på jobbet halv åtta och larmade av, startade datorn och samlade ihop mig. Klockan åtta lades tentan ut och när två frågor var besvarade kom kompisen A. Tillsammans gick vi till Prästgården och jag var med på kursinledningen en knapp timme. Sedan gick jag tillbaka till kontoret och slutförde tentan - den skulle vara inskickad senast klockan ett. Och så bar det iväg tillbaka till kursen igen. (Om något av alstren lyckas kanske de rentav presenteras här på bloggen!)

Återstående tid av denna lördag tillbringades med familjen, såklart.

Kommentarer
Postat av: P.S.



Förstår att du har väldigt mycket runt dej,man har de i den åldern...men måste få säga att jag saknar dej när du inte bloggar.Hls.P.S

2010-05-09 @ 19:36:59
URL: http://livet hos oss
Postat av: Anna

Åh, vad gulligt! Nu blev jag ju genast inspirerad att blogga lite mer! Ser ju att det är många besökare, jag får ju statistik, men det betyder jättemycket när någon skriver några rader! Tack!

2010-05-10 @ 07:13:47
URL: http://livethososs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0