Blogguppehåll - men nu är jag tillbaka

Nu är det så länge sedan jag bloggade så jag hade glömt lösenordet. Senaste inlägget var visst i julas och nu är det snart påsk. Och däremellan kommer fastan...eller fastra som dottern sa när hon var liten - och undrade när efter jul det egentligen var som faster Ingela skulle dyka upp.

Det här blir ungefär som på filmrullarna förr i tiden, när man behövde spara på filmen och aldrig hade med kameran mer än på julafton och i bästa fall tog några bilder på semestern - att när man väl fick negativrullen så var det tomtar i bägge ändar. Jaja, DET är ju i alla fall inget problem nuförtiden. Mobilerna är fulla av bilder - men man kan ana ett mönster. I mitt fall består de av hockeyspelare, konståkare och kyrkor och det säger lite om vad vi ägnar jobb och fritid åt. 

Det har varit ett antal hockeymatcher och konståkningstävlingar men nu är det plötsligt slut. I fredags kväll var det avslutning för hbockeylaget och i lördags ägnade vi hela dagen i ishallen åt den hittills mest fantastiska konståkningsshowen, Fairytales on Ice, med sagotema. Sååå duktiga de var, och knappt en bild har jag - jag hade fullt upp med att vara funktionär.

Här är några bilder från genrepet i alla fall.

Slottskulissen.

Sagoboken.


Sötisar bakom kulissen i väntan på att äntra isen.

Fler sötisar redo för föreställning, nämligen påfåglarna i Lejonkungen.

Och hela gänget. Vi har 150 aktiva åkare varav närmare 130 var med på showen

Min enda bild från föreställningen är denna, jag stod nämligen delvis bakom den stora kulissen. Här gick det så snabbt att bilden blev suddig. Tre konståkningsmammor står redo att byta kläder på de åkare som hade snabba klädbyten. Här får en åkare hjälp med att svida om från balgäst i Askungen till kaninen i Alice i underlandet!



Ungefär 900 personer såg showen som det spelades två föreställningar av. Nu är det träningsuppehåll några veckor innan eftersäsongsträningen tar vid liksom isträning i Borås. Vi har ingen is längre i våra hallar...den försvann efter helgen och kommer tillbaka i början av augusti.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0