Reseledararbete

Ibland blir jag anlitad som reseledare av ett bussbolag. Sista veckorna har det blivit två teaterresor till Stockholm. Jätteroligt såklart! 

Första resan gick till Scandic Malmen. Lite tapas väntade på mitt rum när jag checkat in alla människor och sett till att de fått hotellrum och att allt var till belåtenhet.


Det är en del trafikomläggningar och avstängningar nu när Slussen ska byggas om så eftermiddagen ägnades åt att kolla upp var vi kunde ta oss fram med buss på söndagens stadsrundtur.

Sedan bar det iväg till Djurgården och Cirkus för att se Livet är en schlager. 



Sedan stupade jag i säng. Hade varit vid bussgaraget hemma i stan halv fem på morgonen för vi skulle börja plocka upp folk från Varberg och uppåt.

Nästa dag blev det guidning i stan och sedan några timmars fri tid innan det bar iväg hemåt igen.

Nu i helgen som gick var det dags igen. Denna gång gick resan fredag-lördag och när mamma hörde att vi skulle se Kom igen Charlie och det fanns en plats kvar så hakade hon på! 

Blir lite vägkrogar att rasta på när man åker buss...


Denna gång bodde vi på Norrmalm på fina designhotellet Clarion Sign. 





Vi käkade på Vapiano innan vi samlade ihop bussgänget, delade ut teaterbiljetter och promenerade till Oscars. 


På lördagen efter frukost hann vi gå en liten promenad, mammi och jag. Vi besökte Adolf Fredriks kyrka som har en dopfunt helt i glas från Orrefors som jag såklart ville se! 



Här finns också Olof Palmes grav och många andra... 



Sedan var det dags för guidad rundtur med bussen igen. Norrmalm och Östermalm tog jag denna gång, man får ju variera sig och vi var ju i den änden av stan. Sedan var det fri tid kring slottet igen. 

Mamma och jag gick till Axelssons för jag behövde en vinterjacka - och hittade en!

Sedan gick vi på orgelkonsert i Storkyrkan. 


Efter lunch på Cafe Sten Sture drog vi oss mot bussen igen. Då var det världens pådrag vid slottet. Jag tänkte att alla på min buss säkert skulle fråga vad det var så jag gick för att fråga en av alla poliserna. Han sa att Kung Harald var på väg ut. Sen gick det så fort att jag inte ens hann ta en bild med mobilen. När jag väl knäppte hade både Harald och Sonja gått förbi några meter ifrån oss och hoppat in i bilen. 


Sedan åkte vi hem till familjen igen!

Kommentarer
Postat av: mamma

Tack för en mycket trevlig resa! Kul att kunna göra saker tillsammans bara vi 2!

2014-11-16 @ 17:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0