40 år!

Ja, nu är det ju några veckor sedan men jag har faktiskt gått och fyllt 40! Inget jag hade några problem med i och för sig - däremot hade jag problem med hur jag skulle fira. Resa bort? Nej, varför det egentligen? Bjuda till middag? Nej, vilka skulle jag bjuda, vilka skulle jag inte bjuda, var skulle jag dra gränsen?
 
Jag har så många kontakter med så många människor i alla möjliga åldrar och yrkesgrupper att jag helt enkelt bestämde att alla som vill får komma. Ett gammalt hederligt öppet hus som det anstår en vuxen 40-åring alltså. Med grannar och kollegor, guider och församlingskompisar, släkt och vänner och bekanta!
 
Och det blev en helt fantastisk dag! Det började egentligen redan på måndagen med att jag firade mig själv genom att åka på retreat. På torsdagen kom jag hem och på kvällen hämtade jag min gamla bästis och barndomskamrat på flygplatsen! På fredagen fyllde jag år - vi ägnade dagen åt festförberedelser och matlagning. På eftermiddagen kom vännen A med sällskap och hjälpte till med planteringar och blomsterdekorationer. Blev sååå fint! Och på kvällen gick vi fyra, bästis T och mina föräldrar ut på finrestaurang.
 
På lördagen var det sedan dags för ett rejält firande. Och oj, vad många härliga människor det kom! Jag är fortfarande alldeles överväldigad över besök, sång, bus, blommor och presenter! Nästan 80 personer var vi och alla kom och gick i en jämn ström.
 
Lite bilder från eftermiddagen och kvällen (det blev inte så mycket fotat, jag hann helt enkelt inte. Och dottern som skulle vara fotograf fick liksom annat för sig. Det var så många roliga barn att leka med istället!)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0