Bussresor, huvudlöss och hjärtstart!

Idag blev det inte mycket gjort. Jag höll som bäst på att fixa alla bussbokningar när skolan ringde: löss!!! Två barn fick jag hämta och sedan påbörjades Operation Avlusning!
 
Sedan lyckades jag färdigställa alla bokningar. Det verkar som att alla vill åka SAMMA vecka i maj, så det krävdes lite pyssel innan vi fått ordning på allt!
 
Senare delen av eftermiddagen ägnades åt hjärtstartarutbildning. Guideföreningen har fått möjlighet att haka på köpmännens projekt med defibrillatorer i många av butikerna - med tillhörande utbildningsinsater. Jättebra med en repetition i hjärt-lung-räddning och en genomgång av hur hjärtstartaren funkar. Inte alls så svårt som otekniska jag hade befarat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0