Bloggproblem

Jag hade hoppats mycket på Iphone-appen men det är ju bara att inse att den är helt värdelös. Ska det bloggas får det tydligen ske med datorns hjälp. Typiskt!
 
Som ni märker finns inte riktigt tiden till det. Samtidigt är det sååå roligt att kunna gå tillbaka och läsa vad vi haft för oss tidigare, det är ju faktiskt främst därför jag bloggar. Det är en ovärderlig "dagbok" som är jätterolig att läsa ett par år senare.
 
I helgen har det varit fullt upp. Lite för mycket jobb kanske - mitt nyårslöfte var att inte jobba på helgerna. Men ibland kan det inte hjälpas. Igår hade jag ordnat en inspirationsdag i Borås i "kyrkprojektet" med ett antal roliga inspirerande gästtalare. Det handlade om kyrkans spännande berättelser, om geocaching (med kyrktema), om byggnadsantikvariens uppgifter och vardag, om turister och pilgrimer i Forshems kyrka och så berättade jag lite om projektets framtid och om sommaren som kommer. Eftermiddagen ägnades åt en "kyrkanpassad" värdskapsutbildning med väldigt konkreta och handfasta tips och tankar. Jättekul!
 
Sedan bar det iväg till Liareds kyrka där vi framförde Kennemarks Requiem i repris. Så fantastisk musik!!! Vi ville inte att det skulle ta slut! Man kan sjunga de sista satserna i all evinnerlighet verkligen. Får ni chansen att uppleva den mässan så missa inte!!! (Den som missar en mässa missar en massa, ver ni väl!)
 
Idag blev det också lite jobb - det är tidningar på gång igen! Och en intervju skulle göras, med tre härliga ungdomar som hade massor av kloka tankar. Det var svårt att välja vad som skulle få plats i reportaget!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0