Back to business

Eller ja, sånär som på veckorna i Italien och ett par strödagar här och där har det inte varit mycket ledigt i sommar. Vi hade några fantastiska dagar på Berget i Rättvik igen och även i stugan på kusten. Barnen tillbringade förra veckan på varsitt ställe - Majsan hos mormor och morfar och Lilleman hos farmor och farfar. Nu är de hemma igen men maken har åkt! Det blir mycket resande för honom i höst.
 
Lilleman är på hockeyläger nu - fast han sover inte över utan det är dagläger. Och själv har jag fullt upp som vanligt, men bara med kuliga skojiga saker! Idag jobbade jag hemma på förmiddagen med ett nytt guidemanus, "kyrkbloggen" och lite bussbokningar. Och på eftermiddagen (efter att ha övat sångstämmor, kört brorsdöttrarna till bussen och fixat nya skydd till Lillemans skridskor på "lunchen") så åkte jag till en av "mina" kyrkor och höll öppet för besökare några timmar. Mest långväga besöket var några herrar från London som fick en liten guidad tur på engelska.
 
Nu är det helg och på tisdag börjar skolan. Känns som att det är röjardags och planeringsdags - alla aktiviteter drar igång igen, regnkläder ska ses över och livspusslet ska läggas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0