Då kör vi - finaldags!

Det här ska bli riktigt spännande! Eric Saade sätter nivån ganska bra med sitt inledande shownummer!

1. David Lindgren: "Shout it out"
Den här gick mig ganska spårlöst förbi i deltävlingen. Gym-feeling, medryckande men inte mycket mer. Vi har fått ihop en hygglig final. Jag tror inte det här räcker så jättelångt. Nånstans på mitten kanske.

2. Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern: "Jag reser mig igen"
Ja, det är kanske inget fel på låten. Det är ju känsla, i alla fall. Sedan kan man ju fråga sig hur hög man får vara i direktsänd familjetelevision.

3. Dead by April: "Mystery"
Det här är ju lite tragiskt, för sångaren sjunger väldigt bra och så länge han får hållas så är låten rätt bra. Riktigt bra, till och med. Men när den där patetiska skrikande tomten dyker upp och vrålar så förstör han ju alltihop! Det är ju förfärligt! Näst sist. Tur för dem att Ranelid är med och kniper jumboplaceringen (not - men i min önskevärld gör han det).

4. Lisa Miskovsky: "Why start a fire"
Den här är sååå bra. En absolut favorit. Egentligen kan jag inte bestämma mig för om Lisas eller Loreens låt är bäst ikväll. Att jag håller på Loreen beror mest på att jag tror hon har stor chans i Baku. Jag tror inte att Europa begriper sig på det här. Det är i sin spröda enkelhet så superbra!

5. Top Cats: "Baby doll"
Maken säger att dom här skulle passat på Dalskogsträffen. Men nu befinner vi ju oss inte där. Jag tycker det här blir så oerhört fånigt, så man undrar om det ska ses som ett skojigt revynummer. Är det det man ska göra? För nån Mellovinnare är det inte. Dessvärre finns det tanter och raggare som röstar på sån här skit så jag tror att de ändå hamnar på övre halvan.

6. Loreen: "Euphoria"
Loreen verkade lite nervig inledningsvis och satte inte tonerna riktigt. Men det tog sig. Låten är sååå bra. Koreografin är sååå snygg. Scenografin är sååå läcker. Den här låten kan slå Saades placering i Eurovision. Och han slutade ändå trea... Jag tar tillbaka det jag skrev ovan om Lisa. Loreen slår alla med hästlängder ikväll.

7. Ulrik Munther: "Soldiers"
Han är söt pojken. Men låten är slätstruken. Och med det kommer man inte så långt i den här tävlingen. Det hjälper ju inte att landets småflickor ringer och röstar.

8. Björn Ranelid: "Mirakel"
Hade det inte varit för ett orangefärgat friterat ego i förgrunden så hade den här låten inte varit så himla dålig. Men det här blir bara löjligt. Aftonbladets Markus Larsson sätter ett minus och skriver "Sara och Björn - jag förlåter er". Jag vet inte ens om jag är beredd att gå så långt...

9. Molly Sandén: "Why am I crying"
Vilka tjejer vi har ikväll - först Lisa, sen Loreen och sedan det här! Molly har ett jättestarkt nummer. Hon är inte i klass med Loreen men jag hoppas hon landar högt i listan ikväll!

10. Danny Saucedo: "Amazing"
Dottern lyckades tjata upp den här låten till en önskad andraplats i vår önskelista. Egentligen tycker jag inte att låten är fullt så bra, men framträdandet är kanon. Vilken show! Hög placering lär det bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0