Mera bröllop...

Lite bilder från bröllopsfesten! Först förstås brudskål!



Brudgummens (och mina) stolta föräldrar:



"Kapellet" förvandlades till festlokal medan gästerna gick tipspromenad. Vi hade utsett syskon och en bästa kompis till bordsvärdar och tog hjälp av dem för att duka om snabbt och smidigt, så att brudparet i lugn och ro kunde skåla och mingla med gästerna.



Istället för vinkaraffer återanvändes flaskor och jag hade roat mig med att göra etiketter för rödvin, vitt vin och rosé.



Årets finaste brudpar vid middagsbordet!



Kocken Ken lagade bröllopsmiddag: supergod grillbuffé!



Dags att hämta mat.



Talen avlöste varandra. Brudparets pappor stod förstås först på listan. Allra först brudens far.



Snart följde också brudens storasyster. Och jag höll också tal... :-)



Sedan hittade vi på en massa roliga grejer (tyckte vi själva i alla fall). Bland annat hade vi gjort ett chokladhjul och lottade ut choklad och "månadsfiranden" till gästerna på deras nummer i bordshäftena. För varje månad under första året som gifta fick folk göra olika saker för brudparet, t.ex skaldjursfest i augusti, afternoon tea i november, glöggmingel i december, våffelfika i mars och skogspromenad i april.

En annan grej (som jag kan rekommendera till andra värdpar som vill överraska ett brudpar) var att göra en minnesbok i förväg. Vi hade samlat in foton och hälsningar från alla gäster och samlat i en fotobok tillsammans med bilder på brudparet, texter om vad deras namn betyder, vad blommorna i brudbuketten betyder, foton från svensexa och möhippa, texter på sånger och psalmer osv. Det blev en 40-sidig kombinerad minnes- och gästbok som avslutades med en hälsning från prästen som skrev lite ur sitt vigseltal. Väldigt uppskattat av brudparet!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0