Mellodags igen, deltävling 2

Då kör vi igen. Efter förra veckan kan det ju bara bli bättre, tycker man.

1. Ulrik Munther: "Soldiers"
Nioåringen bredvid mig i soffan tycker förstås att det här är jättebra. Det tycker inte jag. Halvljummet, halvdant. Det blir ju inget av det. Men landets småflickor lär antagligen rösta muntre Ulrik till övre halvan ändå.

2. Top Cats: "Baby doll"
Nu blir det lite sådär Boppers-käckt. Brylkrämsband finns det folk som gillar. Jag hör inte till dem. Om första låten var för småflickorna så är det här väl för 50+arna. Nej, nu får snart den här festivalen börja på riktigt, tycker jag.

3. Sonja Aldén: "I din himmel"
Åh, vad bra. Så fint! Så jättefint! Sonja har levererat några bröllopshits. Kan man gissa att den här kommer att sjungas på en och annan begravning framöver. Nu är det dock alltid svårt med ballader i den här tävlingen. Jag tror inte Sonja går vidare. Folk begriper inte sånt här. Och det är väl lika bra för det skulle inte turkar och tyskar och balter i ESC begripa heller...

4. Andreas Lundstedt: "Aldrig aldrig"
Ännu en sån här låt som ingen kommer att minnas om en vecka. Tyvärr.

5. Timoteij: "Stormande hav"
Jag var ganska övertygad om att de här tjejerna hade gått långt i ESC förra gången. Det är något med deras balkanklingande folkliga sväng, trots allt. De här går vidare.

6. David Lindgren: "Shout it out"
Nu är det dancedisco. Fram med stepup-brädor och stroboskop. Ett schysst framträdande. En okej låt. Hyfsad med tanke på övriga startfältet. Men det räcker ju inte så långt.

7. Mimi Oh: "Det går för långsamt"
Nämen, nu hällde Björkman ut en påse engelsk konfekt på scenen. Nähä, det var visst Mimi Oh och hennes dansare som äntrade estraden. Ännu en låt att arkivera under "Bortglömda inom en vecka". Ajöken, Mimi!

8. Di Leva: "Ge aldrig upp"
Nej, men Di Leva. Allt låter likadant. Fint och fredligt om kärlek. I kaftan. Allt är precis som vanligt. Och roligare än så blir det inte heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0