Mello - tredje gången gillt!

Jaha, efter nån mysko men rätt så väl genomförd namnlek av programledarna Sarah och Gina (det ska uttalas "Särrra" - med amerikanskt rrr - och GGGina har vi lärt oss nu) kör vi väl då!

1. Youngblood: "Youngblood".

Fredrik Kempe - Vårgårdas egen Quincy Jones - har tydligen handplockat det här pojkbandet. Och det var tydligen det som fanns att tillgå på fritidsgårn i Vårgårda den fredagkvällen... En käck och klämmig refräng är det, men det här kan väl inte räcka långt? Jag hade väntat mig mer av Kempe. Han brukar ju vara rätt vass på det här med mello...

2. Maria BenHajji: "I mina drömmar"

Ojojoj, vad nervöst hon inleder. Söt som en ung Julia Roberts är hon. Massor av ljus är tända och klänningen är cremefärgad och lång. Men det hjälper nog inte. Det tar sig när Maria lämnar flygeln och mot slutet är det både pampigt och snyggt! Fin låt. Men det ska mycket till för att en ballad ska ta sig direkt till Globen.

3. Mattias Andreasson: "Förlåt mig"
Nämen, det här var ju överraskande bra! Jag hade inga stora förväntningar alls på den här gossen. Rätt cool låt, faktiskt. Och solistpojkar har ju gått hem förut i den här tävlingen. Och bara det faktum att nioåriga dottern sitter och ringer på det här röstningsnumret säger något om att det antagligen finns fler flickor som gör det. Övre halvan, helt klart.

4. Love Generation: "Just a little bit"
Förra gången tävlade de här tjejerna med en låt som faktiskt var riktigt bra - och blev en hygglig hit. Showigt och snyggt framträdande och den här låten är rätt bra. Förmodligen kräver den några lyssningar för att sätta sig och det har man ju inte riktigt tid med i den här tävlingen. Men godkänt är det.

5. Carolina Wallin Perez: "Sanningen"
Jag gillar ju Carolinas känslosamma och lite sköra sätt att sjunga. Något gör att man lyssnar på henne. Och det är rätt coolt med slagverkarna i bakgrunden. Det är något snyggt över själva framträdandet. Men nu är det ju låten som tävlar. Och kanske är det lite lamt i det sammanhanget.

6. Andreas Johnson: "Lovelight"

Andreas ger inte upp! Jag är inte överförtjust i Andreas låtar. De är okej. Men inte så mycket mer. Lite tjatiga, på något vis och alla låter nästan likadant. Men övre halvan hoppas jag på. Extra plus för SNYGGA kläder!

7. Molly Sandén: "Why am I crying"
Lilla Molly har blivit stor! Ballader är som sagt svårt men frågan är om inte det här bär iväg till Globen. Riktigt bra! Förvånande bra!

8. Björn Ranelid och Sara Li:

Nu ska Ranelid rappa! Det går väl sådär. Min brorsa kallar den här karln för "Kentucky Fried Chicken" eftersom han ser friterad ut. Men nu var det ju inte det vi skulle bedöma. Det finns ju en refräng. Den är väl ingen kioskvältarhit men den funkar. Synd bara att Ranelid står och mässar om vad som händer med mänskligheten om kvinnan lämnas ensam i 60 år. Jaja, kvällens goda skratt fick jag i alla fall. Björkman har verkligen gått in för att skapa underhållning det här håret....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0