Restaurangbranschen, nej tack!

Jag har ALL respekt för personal i restaurangbranschen. Igår var det dags för "Stiliga smaker och andlig spis" i Prästgården igen och det är fantastiskt roligt. Men oj, vad stressigt det är att laga trerättersmiddag till 28 personer som alla ska serveras samtidigt utan att maten svalnar. Vi slet som djur, maken och jag och J som var med och hjälpte till med serveringen! Men det var uppskattat och mycket trevligt. Folk var så uppklädda och tjusiga och stämningen var på topp!

Till förrätt blev det soppa i form av Creme Ninon med mousserande vin. Till huvudrätt var det Dragon- och tryffelmarinerad kycklingfilé serverad med rattepotatis, senapssås och balsamicobrässerade sockerärtor samt spetspaprika. Till det dracks ett Muscatvin och till dessert blev det triss i chokladmousse (mörk, vit och mjölkchokladmousse) med drottningkompott. Det är alltid alkoholfritt i Prästgården och det var roligt att hitta så bra alkoholfria viner till maten. (Recepten har vi lovat lägga ut på matbloggen under helgen).

Ikväll blir det mellofinal! Det ser vi förstås fram emot.

Kommentarer
Postat av: Karin Samuelsson

Hej hallå! Jag läser fortfarande här då och då fast jag är kass på att kommentera. Goda alkoholfria viner låter spännande, kan du inte blogga om dem också? Jag har letat då och då men tycker att det mesta smakar hallonsaft... inget ont om hallonsaft, men det är ju inte vad man är ute efter :-) Ha det gott! //Karin

2011-03-21 @ 09:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0