Det snöar...

Den där våren som visade näsan igår, den försvann som en avlöning kan man säga. Idag var det full snöstorm igen. När ska mina tulpaner komma upp och hälsa på mig?

Idag har jag jobbat hemma till en bit in på eftermiddagen när det bar iväg på keramikkurs. Jag försökte dreja. Det gick INTE bra. Jag var skitig från topp till tå och arg som ett bi innan jag gav upp och gjorde en kanna medelst kavling istället. Bläh! Inte min grej, tror jag. Jag har inget tålamod. Jag vill kunna med en gång. Jag ger saker max fem minuter. Funkar det inte då, så skiter jag i det. Och idag höll jag på 1,5 timme utan att det blev ett endaste dugg (jo, fula tjocka skålar och fat men sådana vill jag inte ha, så jag förstörde dem.)

I morgon ska jag till en av församlingarna för redaktionsmöte inför nästa tidning. Och så lite hemmajobb förstås. Och i morgon kväll ska jag till Gäsene mejeri på studiebesök och föreläsning. Den där guideutbildningen gör ju i alla fall att man får komma ut lite.

Komma ut lite ja, det fick vi göra igår också. Ett busslass från församlingen åkte till Gränsland-utställningen i Pater Noster-kyrkan i Göteborg. Helt fantastisk! Jag såg den för exakt ett år sen (ja, det var faktiskt precis på dagen ett år mellan besöken!) och jag blev lika impad igår som förra gången.

För övrigt förbereder vi för fredagkvällens middag i Prästgården. 29 pers blir vi tydligen, sedan satte vi stopp för anmälningarna. Det finns trots allt bara en vanlig spis med en ugn där och alla ska ha trerätters och all mat ska ut samtidigt och lite tjusigt ska det vara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0