Årets konståkningsshow: Big Bang Show

Så var det dags för årets stora show i ishallen. Och jag måste säga att den klubben överträffar sig själv år efter år. I år bjöds på en fantastisk kavalkad över världshändelser, från när vår jord såg dagens ljus ända fram till framtiden.

Som vanligt inleddes aktiviteterna på isen med en halvtimmes mingelåkning, där frivilliga åkare fick anmäla sig som soloåkare. Vår Majsan hade satt upp sig på listan. Mamman var nervös så hon höll på att dö där på läktaren men Majsan verkade tämligen oberörd. Lite pirrigt var det dock så hon fick köra sitt program en gång innan showen började. Sedan kom tränarna på att hon inte skulle hinna byta om från konståkningsklänning till dinosauriedräkt som var hennes första nummer i själva Big Bang-showen, så när hon väl åkte "på riktigt" så blev det i dinodräkten. Hon åkte till soundtracket från Sound of Music. Första gången det dykt upp en dinosaurie i den musikalen, såvitt jag vet. Under åkningen hade jag dock fullt upp med att videofilma med mammas videokamera (mina föräldrar var förhindrade att komma och hade skickat med kameran...) så bilderna nedan är från Majsans lilla genrep en stund före föreställningen.



Så började showen. Med the Big Bang, förstås.



Strax äntrade dinosaurierna scenen.



Efter solens återkomst, diverse vatten och fiskar och annat smått och gott kom så djungeln som ger syre åt jorden. Då gjorde Lilleman entré. Som träd.



Så blev det istid och sedan kom stenåldern. Ja, och sen kom Jesus. Han dog och uppstod och hade en hel änglakör med sig på isen.



Så var det dags för romarna att föra väsen och härja.



Och mer härjande blev det när vikingarna dök upp.



Sen kom Columbus och renässansen och en hel kavalkad med danspinglor från hela 1900-talet, följt av månlandningen och en massa Woodstock-hippies. Sedan blev det 80-tal och gymping.



Efter fotbolls-VM -94 och millennieskifte var det så dags för den stora finalen med klimathot och framtidshopp. Men då videofilmade jag för fullt igen. Maken stod nämligen i serveringen och skötte korvakoket!




Kommentarer
Postat av: mormor

Det var ju bra att jag fick se genrepet iallafall, även om jag missade Majsans soloåkning. Men då finns det ju på videon. Dom är ju så duktiga!!!

2011-03-23 @ 19:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0