Hemma igen

Nu är vi hemma igen, maken och jag, medan barnen är kvar på kusten ytterligare en vecka hos mormor och morfar. Här är det nya projekt på gång! Vi kommer att jobba lite till och från och resa om varandra framöver. Men någon är alltid hemma och sköter hus och hem, vilket sannerligen kan behövas.

Gillar just nu:

- mötet med guiderna på Torpa igår. Vi repade och klockade tider inför medeltidsdagarna 23-24 juli. Det kommer att bli jättebra. Vi kör en dramatiserad vandring (en, förresten, det blir snarare 16 eftersom vi kör en varje halvtimme i eftermiddagarna två). Bara vi kan hålla oss för skratt blir det säkert jättebra... Dessutom ska det bli ridning, bågskytte, gycklare, medeltidsmarknad, gästabud och annat spännande.

- att Å och jag har musikgudstjänst. Vi har en violinist med oss denna gång också. Den kan bli bra om det vill sig väl och Gud vill och rösterna håller... (och instrumenten).

- att vi äntligen rivit ur tvättstugan. Nu är det TOMT. I morgon ryker golv och väggar också.

Gillar INTE just nu:

- att trädgården ser ut som ett slagfält och att jag inte vet när jag ska hinna göra något åt den.

- att det kommer att ta evigheter innan tvättstugan är färdig och kan tas i bruk igen.

- att min dator är på reparation i Tyskland nu när kommit hem för att jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0