Vart tar tiden vägen?

Alltså, jag börjar undra. Vem är det som snor tiden??

Jag trodde jag skulle få mer tid över. Jag har gått ner markant i arbetstid. Jag har faktiskt det! I princip är det så att det jag gjorde på fritiden innan gör jag nu som arbetstid. OK, lite mer är det, men i princip alltså.

Igår drämde kollegan E och jag igenom två Änglagårdsfilmer. Jaja, där försvann nästan fyra timmar. Det kanske inte låter som jobb men vi ska jobba med bussmanuset på konferensen i helgen så det var liksom nödvändigt att påminna sig om detaljerna i film 1 och 2. Sedan kördes och hämtades barn hit och dit på eftermiddagen. Jag bakade bröd när jag kom hem och jobbade sedan på kvällen.

Idag var det intensivjobb från klockan sju. Sedan är det massage (friskvård på arbetstid, hehe) och så skulle jag till tandläkaren med Majsan men tandläkaren har fått magsjuka fick jag just veta så det får bli en annan gång. Lika bra var det, för mitt i allt ska jag köra folk till Landvetter. Och när jag kommer hem ska jag direkt till Veddige för att höra Dick Harrisson föreläsa ikväll. Det ingår i guideutbildningen.

I morgon får det bli kontorsjobb hela hela långa långa dagen! För på fredag har jag möte i en av församlingarna hela förmiddagen (två efter varandra med olika människor) och sedan drar vi på konferens hela helgen.

Kan det MÖJLIGEN vara så att bara för att jag tror att jag har mycket mer tid så tror jag också att jag ska hinna hur mycket som helst? Kanske...va...?

:-)


Kommentarer
Postat av: Casandra

Samma här, tiden räcker ALDRIG till. Jobbar hemma vid datorn och går i skola samtidigt, och av någon konstig anledning går det aldrig ihop med timmarna för mig:(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0