Redan torsdag

Veckorna går även detta år, märker jag. Idag var det - liksom hela veckan - lite olika jobb, mest framför datorn. Den stora skillnaden med att jobba med eget är att kvällarna plötsligt är lediga. Jag syr, pysslar, var till och med på en körövning i måndags!

Ikväll fortsatte guideutbildningen. Den här terminen åker vi runt i Sjuhärad på olika ställen. Idag var vi Länghem. Nästa vecka ska vi ända till Veddige. Föreläsaren då heter Dick Harrisson. Det är klass på föreläsarna, får man säga...

I morgon ska jag till en av "mina" församlingar och jobba. Grupparbeten och grejer! Det blir spännande!

Sedan är det redan helg. Och numera är även helgerna lediga! Jag har som målsättning att inte jobba nånting på helgerna framöver, nämligen. Får se hur det går... I helgen ska vi försöka få färdigt lekrummet, som nu blivit "ungdomsrum" eller åtminstone barnvardagsrum. Och så ska vi fixa vidare med Majsans rum. Färdigt blir det kanske inte, i varenda detalj, men hon ska i alla fall kunna flytta in där!! Det blir inte mycket tid över på veckorna när maken kommit hem. Det ska ätas middag och läggas barn och sedan funkar det liksom inte riktigt att spika lister! Inte utan att de protesterar i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0