En dag hos mig

Läste på en kompis blogg (med yngre barn) om hennes helt vanliga fredag. Och kände igen mig sååå väl. För några år sedan. Nu är det lite annorlunda, både med jobbbet och barnens sovvanor.

6.30 Klockan ringer (just idag en kvart tidigare än normalt numera, faktiskt)
6.45 Väcker barn.
7.00 Frukost
7.15 Ringer fritids eftersom jag glömt att meddela att barnen kommer halv åtta istället för precis före första lektionen kl 8. Det går bra. Frukost har de redan ätit (numera äter de alltid frukost hemma)
7.28 Lastar av två barn, en pulka och en stjärtlapp vid skolan. Idag är det pulkaåkning på programmet.
7.45 Drar fram whiteboard med blädderblock i samlingssalen i en av "mina" församlingar.
8.20 Morgonbönen avslutad. Drar igång med församlingsinstruktionen.
11.10 Avslutar grupparbetenas redovisning som tog tio minuter längre än planerat.
11.20 Bokar fortsatta möten med kyrkoherden.
11.50 Är på väg hem och ringer mamma för att kolla om hon har någon lunch på gång. Har ingen lunch förberedd och ingen lust att åka hem en kortis heller.
12.15 Läser jobbmailen på mammas dator och kollar på "Hjalmarrevyn" som går i repris hemma hos föräldrarna.
12.25 Pappa dukar upp lunch i "matsalen".
13.05 Hämtar barn och pulka och stjärtlapp.
13.40 Jobbar med en annan församlings hemsida och lite annat.
15.00 Bakar med dottern. Varsin kaka. Hon mjuk chokladkaka och jag mandelmazariner. Det är tydligen viktigt att hon får klara sig helt själv.
16.00 Börjar renskriva anteckningar från förmiddagens möte. Maken kommer hem, en timme tidigare än aviserat!
18.00 Pratar med en före detta kollega i telefon
19.00 Middag. Fiskburgare - som sonen beställt.
20.00 Let´s Dance och nybakad chokladkaka.
21.45 Bär upp dottern som somnat i min famn PRECIS när Alexander Rybak som hon väntat på ska börja dansa.
22.00 På Spåret - på Svt Play. Kopplar datorn till tv:n. Fredagstradition när ungarna somnat...

Gissar fortsättningen:

23.30 Stupar i säng
08.00 Sonen vaknar, smyger upp och sätter på tv:n. Maken är redan uppe (och jobbar antagligen med datorn och en kopp kaffe som sällskap)
09.00 Jag vaknar (alternativt väcks av maken som börjat bli uttråkad)
09.15 Slår in paket till helgens två barnkalas.
09.30 Jag väcker dottern som genast börjar tjata om vem hon ska leka med idag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0