Inspirerad

Nu är det roligt! På något sätt känns det skönt att rutinerna är igång och flyter på som vanligt.

Maken har varit i Tyskland i veckan. Det blir en del resande för honom i höst och det tar rätt hårt på mina krafter - det var enkelt när barnen var små och inte hade något "eget liv" om man säger så. Men nu ska det förhöras läxor och packas väskor och skjutsas till träningar och kompisar och planeras hit och dit. Det finns verkligen en anledning till att det behövs TVÅ föräldrar. Någon har tänkt till där, redan från början.

Det är sååå skönt att kunna jobba hemifrån. Nu har jag inlett ett nytt projekt som innebär en förstudie. Jag ska ägna hösten åt att ta reda på om det finns möjligheter att utveckla kyrkorna i bygden som ett besöksmål på olika sätt. Jag har börjat komma igång så smått och det är riktigt roligt!

Och så är det förstås de vanliga uppdragen från olika församlingar. Idag var jag en sväng på mitt gamla jobb. Kul!

Dottern är på stenåldersläger i forntidsbyn med klassen. Det var spänning i bilen när jag skjutsade dit henne och två klasskompisar. Ska bli kul att höra henne berätta när hon kommer hem i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0