Lite alster...

I augusti var jag gästinspiratör på Skrotboken och tänkte dela med mig av ett par av bidragen dit även här. Det är tråkigt att jag inte hinner scrappa så mycket längre, men så är det just nu. Jag fick faktiskt frågan om jag ville bli lite mer "fast" inspiratör men jag tackade nej i nuläget. Tiden räcker inte. Allt har sin tid. Men det är ju väldigt roligt att få frågan i alla fall!

Ett av de teman man kunde jobba med var "fingerfärg" och då skulle alltså fingerfärg användas på bidraget. Jag valde att använda färgen på Majsans lilla hand - som har blivit ganska stor jämfört med när hon var två månader och vi gjorde avtryck av hand och fot till dopinbjudningarna! Så här blev LO:n som inleder hennes sjuårsalbum:



Ett annat tema var "Skolstart och arkeologi" och det var lite knivigt eftersom jag snöade in på barnens "första skoldagen"-foton. Men grejen var att man skulle använda något nytt och något gammalt. Det vill säga riktigt gammalt. Jag kan tycka att jag har mycket gammal skit som ligger och skräpar överallt men jag hittade ingenting!! Till slut tänkte jag om helt och använde en bild från sommarens fiolläger - på ett gammalt notpapper jag hittade bland nothögarna. Det står min mormors namn på häftet och på baksidan står det "Pris 1 krona" så det nothäftet har några år på nacken...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0