Lovveckan till ända

Så var en veckas skollov plötsligt slut. Barnen har varit lediga och jag var bara på mitt "vanliga" jobb igår. Resten av veckan har gått åt till att umgås lite med barnen men framförallt till annat jobb. Det är lite bråda dagar för två församlingstidningar ska i tryck på måndag och en ska till tryckeriet på onsdag.

Idag blev det lite flängande. I morse lämpade jag av barnen hos mina föräldrar och åkte och hämtade upp ett "intervjuoffer" till en artikel i en av tidningarna och så åkte vi iväg för fotografering och intervju. Så åkte jag hem och jobbade färdigt med en annan tidning och sedan lastade jag in barnen i bilen igen för att åka och öva med en kantor inför två minnesgudstjänster på söndag. Efter det drog vi vidare till kyrkogårdsrundan och sen hem igen. Jag hann jobba lite med en tredje tidning innan barnvakten kom och vi gick iväg på vår vinkurs. Ja, inte barnvakten och jag förstås, utan maken och jag. Det var jättetrevligt och lärorikt som vanligt. Föredraget och lektionen rundades av med en helt underbart god räksoppa och vitlöksbröd. Den soppan får vi nog provlaga till matbloggen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0