Första söndagen i advent

Jag har haft en underbar - och snuvig - första advent. Jag vaknade ju med halsont igår och inte var det bättre idag. I morse var jag helt igentäppt i näsan. Det slår ALDRIG fel. Jag sjunger på hur många stället som helst under året och blir aldrig förkyld, men just till första advent känns halsen skit. Varenda år!! Det är säkert femtonde året som jag är snuvig och tjock i halsen denna helg. Så typiskt!! Dessutom glömmer jag det från år till år så jag blir lika förvånad varje gång.

Jaja, idag bar det i alla fall iväg till Hofsnäs för julbord. Vi hade sån enorm tur att vi VANN fyra julbord där i ett lotteri som en vaktmästare på mitt jobb sålde lotter till. Jag köpte fem lotter och skrev upp familjens namn där på listorna. Så fick vi veta att maken (ja, det var hans namn som stod på just det numret) vunnit andra pris!! Så det bar iväg till Hofsnäs med barnen och mina föräldrar som vi bjöd med oss. Gott och mysigt! Mormor och morfar passade på att uppvakta Majsan som ju fyller år till veckan.

Sedan åkte vi direkt till kyrkan för familjegudstjänst. Majsan var med i kören som sjöng så fint. Jag kunde tyvärr inte stanna till slutet för jag fick smyga ut och bege mig till nästa kyrka för att sjunga på en musikgudstjänst. Det var i princip fullsatt i den lilla kyrkan och jag lyckades kraxa fram lite sång, trots att det gjorde ont. Det är så mysigt att få vara med och sjunga på första advent så jag får nog verkligen vara riktigt, rikitgt sjuk för att låta bli!

Nu är det tv-dokumentär med te och honung!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0