Skolår 1 är slut

Ikväll var det skolavslutning. Majsan blev upphämtad av mormor strax efter halv fem för att åka till Missionskyrkan och öva med fiolen i släptåg. Mormor skulle nämligen vara pianist ikväll. Lilleman och jag hämtade upp morfar en timme senare och klockan 18 tågade barnen in till sång. De var jätteduktiga och sjöng en massa fina sommarvisor. Majsan och några andra elever spelade fiol - men jag fick ingen bild på själva spelandet denna gång för jag hade fullt upp med att filma med mormors videokamera!

Efter avslutningen i kyrkan, som var så högtidlig och fin, var det traditionsenlig tårtfest på skolan. Det var fint väder så vi kunde vara ute! Alla familjer tar med sig muggar, tallrikar och skedar, saft och kaffe och ställer en tårta på buffébordet. Det blev MÅÅÅÅNGA tårtor!

Annars var det mest vemodiga idag att Lilleman slutade på dagis. Det var sista dagen idag. Jag hämtade precis efter lunch så de satt kvar vid matborden. Lilleman gick runt från den ena till den andra och kramade alla barn och fröknar. Jag blev helt tårögd - men vi kommer tillbaka nästa vecka på midsommarfesten och tar ett riktigt farväl då. Usch, vad jobbigt det blir...

Jag kan inte fatta att barnen blivit så stora. Nu börjar lillen skolan! Och Majsan ska börja tvåan!!! Tiden gick fort när de var små, men nu är det ju helt hysteriskt. De kommer att ta studenten typ i imorgon!!! De kommer att flytta hemifrån! De kommer att söka jobb, förhoppningsvis gifta sig och kanske få barn innan jag vet ordet av. Kan ingen stoppa tiden NU???



 

Kommentarer
Postat av: Susanne

FINA bilder!! Som vanligt :)

Kram

2010-06-15 @ 21:51:50
URL: http://ollesfamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0