Fullt ös en vecka

Jag jobbar varannan vecka i början av sommaren. Det har jag gjort sedan slutet av maj, faktiskt. Kollegorna ojar sig - de har fem veckor sammanhängande semester och tycker att det blir för hattigt för mig. Men jag tycker upplägget är ganska bra. En vecka i Italien gjorde att jag gick ner i tempo. Och en veckas jobb varvar man ju inte upp sig av, särskilt inte när man är ledig veckan därpå. Så håller jag på till slutet av juli då jag har tre veckors ledighet. På något vis känns som att jag har semester nästan hela sommaren.

Nu har vi dock en hektisk vecka, maken och jag. Barnen är på husvagnssemester med farmor och farfar i Dalsland hela veckan. Vi jobbar och när vi kommer hem bockar vi av en diger att göra-lista i huset. Det behöver storstädas (igen- trots att mamma gjorde ett hästjobb när vi var i Italien - tack för det!) Tvätt- och strykkorgen lyckades mamma dock ta sig igenom (vad sägs om 18 fyllda maskiner!!!) så tvättstugan behöver vi INTE göra så mycket åt.

Men vi plockar, sorterar, kastar skräp, röjer i garage och förråd och tar itu med den hårt eftersatta trädgården. Om jag hinner ska jag försöka hinna sy nya gardiner också - tyget ligger i klädkammaren och bara väntar.

Och på fredag kommer vårt vinprovargäng hit - då är det dags för kurskväll igen. Spanien och Italien ska vi avhandla då. Men SEN är det semester igen!

Kommentarer
Postat av: mamma

Korrigering!

5 av maskinerna var mina "egna".

2010-07-07 @ 21:24:07
Postat av: Anonym

Jaså?? Då var det ju "bara" 13 som var med våran smutstvätt då...

2010-07-08 @ 00:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0