Dan före sista dan - en nyårskrönika

Så var det dags för bokslut. Egentligen ska man väl göra det i morgon men då hinner vi nog inte...

Vad har hänt då? Vi fick inte iväg något julbrev i år, så jag får göra ett försök att sammanfatta året.

Året började förstås i Kenya. Redan på nyårsdagen gav vi oss iväg, ett glatt och förväntansfullt sällskap. Den här gången kunde mamma följa med. Det blev en resa för livet, för både henne och mig. Vad glad jag är att vi delar detta! Nästa gång hoppas jag kunna åka ihop med maken.

Det var väldigt mycket snö även förra vintern! Barnen, främst Majsan, åkte slalom och utvecklades i backen! På sportlovet åkte vi till Kramfors och hälsade på min barndomsvän, min dagmamma med make och mina två yngsta gudbarn! Mamma följde med även dit! Det var kul men hemresan blev en mardröm. Tågtrafiken stod still och vi kom lyckligtvis med det allra sista tåget som gick från Stockholm på ett bra tag - efter nästan fyra timmars väntan på centralen. Hem kom vi inte förrän det var nästan morgon, åtskilliga timmar försenade.

Våren rullade på och i slutet av maj reste maken och jag på tu man hand till Italien för att återigen få fira bröllopsdag i Umbrien. En lyckad semester!

Sommaren innebar ledighet och ganska mycket Olofsbovistelse. Vi åkte inte så långt det här året men i juli tog vi med äldsta guddottern till Legoland för några härliga dagar. Vi hann också med Credoläger på Hjälmared, en tripp som vi hoppas blir tradition.

Våren hade varit tung på jobbet av olika skäl - hösten blev ännu värre. I slutet av september hade jag bestämt mig. Jag sade upp mig för att satsa helt på firman. Men blev förstås kvar under de tre månader som uppsägningstiden innebar.

Hösten fortsatte med mer jobb än någonsin. Det ökade i firman samtidigt som det vanliga jobbet innebar många uppgifter. Jag började också en guideutbildning för att bli auktoriserad guide. Det hände egentligen inte särskilt mycket roligt under hösten. Jag var på två retreater som var mer än välbehövliga efter allt som varit.

Så blev det vinter igen och minst lika mycket snö som förra vintern. Jag avslutade på jobbet och jobbade på i firman. Det blev jul med trevligt umgänge och många kyrkobesök och nu är det dags för nyår!

För det kommande året hoppas jag få mer tid för familjen och hemmet. Jag vill scrappa och blogga och fotografera mer. Jag ska gå en fotoutbildning och har anmält mig till en keramikkurs. Jag ser fram emot att få jobba enbart hemifrån med firman. På reseprogrammet står mycket spännande: maken och jag ska på församlingsresa till Israel och vi har bokat om höstens inställda Parisresa och åker tillsammans med hela släkten på försommaren! Vi planerar också att bila till Italien med barnen. Så om allt vill sig väl så innebar det kommande året en hel del fritid och resande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0