Dagens tre bästa

Det har varit tunnsått med dagens bästa denna höst. Det har helt enkelt inte funnits så många "bästa". Men nu börjar det snart ordna upp sig, tycker jag. Så idag fick jag ihop tre!


1. Sång på "hemmet". Å och jag var och sjöng på ett servicehus - det som min farmor bodde på, faktiskt. Det var riktigt trevligt. De "gamle" var så med på noterna och klappade takten och sjöng med i julpsalmerna. Och sen fick vi fina hemstöpta ljus som de hade gjort på terapin, och bjöds på gott fika.

2. Julkalender med barnen. Två stycken faktiskt. Först ett avsnitt av den vanliga. Och sen ett avsnitt av den danska julkalendern "Jesus och Josefine" som Majsan fick på dvd igår. Så härlig och rolig. Vi skrattade gott hela familjen.

3. Kvällsmässa i kyrkan. Helt oplanerat. Jag skulle egentligen på guidekurs, men det var världens snöyra och bilarna framför körde i 40 när jag åkte hem efter sångstunden. Maken som skulle åka samma väg en stund senare råkade ut för samma bekymmer och blev alldeles försenad. Och då insåg jag att jag skulle bli ÄNNU mer försenad och dessutom behöva köra fyra mil i snöstormen. Så jag blev hemma. Och gick på mässan istället. Den som jag numera alltid (nästan) missar på grund av kursen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0