På programmet just nu

På lördag har mamma ordnat kusinträff. Jag har fått cateringuppdraget. Det ska göras lunchbuffé och bakas ett gäng kakor och två prinsesstårtor till eftermiddagskaffet. Således har jag varit upptagen med det ett par kvällar. Det vill säga sådant som kan frysas. Igår blev det grekiska minipajer och äppelrutor. Idag blev det marängsnitt och hallongrottor.

Vi hann också till Musikskolan - två gånger. Barnen spelar på onsdagar annars men jag upptäckte att diverse kurser och bussturer äger rum just på onsdagar framöver, så resten av terminen kommer vi att ha BÅDE lektion och gruppspel på tisdagar. Sonens intresse för fiolspelandet har varierat men nu går det framåt igen. Och när fiolfröken idag frågade honom om han ska fortsätta till hösten svarade han glatt "JAA". Jaha, då kör vi ett tag till då...

I morgon är jag på kurs i Alingsås och på kvällen ska guiderna på utflykt - till min arbetsplats! Vi ska titta närmare på kyrkan, "kryptan" och Prästgården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0