Lillflickan är döpt

Idag döptes Rebecka Elsa Margaretha. Med mycket sång, musik, diktläsning och förstås bibelord och psalmer. Det var jättefint och högtidligt, förstås, och en och annan tår fälldes (fast själv klarade jag mig rätt hyggligt ändå, jag som alltid storbölar vid varenda dop...)

Dopkandidatens morbror och jag själv hade återigen fått förtroendet att vara faddrar (Som K sa före dopet: Jaha, och vi ska ha en till, du och jag!)

Prästen Thylle döpte som vanligt och jag sjöng som vanligt! Och kyrkan var densamma som vanligt! Så det mesta var sig likt men dopbarnet var förstås nytt!




Majsan och Lilleman medverkade också med sång...


...och musik...


Efteråt samlades vi i samma hembygdsgård som vanligt och åt buffé som vanligt! Och efteråt var det tårta. Det var olika varianter, tigertårtor med nougat och en klassisk prinsesstårta med hallonsylt och vaniljkräm och så en jordgubbsvariant med jordgubbsmousse och sylt. För att skilja dem åt eftersom båda var rosa gjorde jag rosor på den ena och jordgubbar på den andra.




Bland gästerna fanns söta pojkar...


...och söta flickor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0