Härliga mjölkchokladmuffins

Vi turas om att laga maten här i sommarhuset. Det är väldigt bekvämt. När man ändå lagar, lagar man till många och de flesta måltider får man sätta sig vid dukat bord. Idag var det min tur att fixa lunch. Det blev en god sallad med blandade salladssorter, bulgur, stekt kycklingfilé i bitar, körsbärstomater, sockerärter, vindruvor, smulad fetaost och cashewnötter och till detta en sweet chili-creme.

När jag ändå var igång i köket passade jag på att baka en plåt goda muffins till eftermiddagsfikat.

Goda chokladmuffins med mjölkchoklad

Recept:
Smält 100 gram smör. Blanda 4 dl mjöl, 2 dl socker, 2 tsk bakpulver, 2 tsk vaniljsocker och 2 msk kakao. Hacka en 100 grams chokladkakao (t.ex Marabou) och blanda ner tillsammans med det smälta smöret, 1,5 dl mjölk och 2 ägg. Häll upp i muffinsformar (ca 10-12 st) och grädda mitt i ugnen i 200 grader, ca 15-20 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0