Dagens foto #13 av 365

13 av 365

Min mobil får utgöra dagens motiv. Inte för att jag är någon mobilmänniska egentligen. Jag tycker det är ganska skrämmande hur beroende vi förväntas vara av mobiltelefoner. Och jag blir otroligt irriterad när folk surt påpekar "Jag har försökt ringa dig men du hade inte mobilen på". Nähä. Och??

Hur som helst så finns det förstås tillfällen när mobiler är väldigt bra. När något akut inträffar, till exempel. Eller som idag, när jag fick en kär hälsning från en vän i Kenya. Hon bor mitt ute i bushen i en hydda strax utanför en by som ligger utanför en by som ligger utanför en by.... Det finns liksom inga telefonledningar där. Postgången tar evigheter. Elektricitet finns det förstås inte heller i hennes hydda men en mobil har hon fått - en "gammal förbrukad" som någon i Sverige inte längre ville ha. När batteriet tar slut är det någon som har en generator och samlar ihop de mobiler som finns i trakten och laddar dem. Så tack vare det kunde jag få hennes hälsning i nästan precis samma stund som hon skickade iväg den! DÅ är mobiler väldigt bra.


------------------------------------------------------------------------------------------------------

Andra dagens fotare:

Webmosterhelene
3kärlekar, Anki, Annahanna, Anna/heffaklumpen, AnnaK, Anna/tokfias, Anna/Xante, Anne, Christel, copyrightmaria, Cybertjejen, Ellen, Emma, FruGrip, Jane/citrontimjan, Jennie, Jessica, Malena, Maria/fembarnsmamma, Mia, Miss Muffin, MonicaO, Pernilla, Qurin, Silwerstar, Snöstjärna, Sockergrynet, Tezzan,VeronicaP, Ulrica, Åsa/badanka, Åsa Torgersson, Lena, Sabina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0