Solens dag

Vilket underbart väder vi har! Ska snart gå ut i solen. Det går dåligt med Dagens foto har jag märkt. Jag har visst tappat farten där. Har några bilder i kameran som ska överföras. Nån gång...

Det blir inte nu i alla fall för nu ska jag fixa varm choklad och ta fram något gott fikabröd ur frysen. Mamma fixar korv och bröd, ketchup, senap och kaffe. Så blir det en dag i skidbacken. Med skidor och pjäxor och hjälmar och pulkor och snowracers. ("Snor-räser" som sonen säger).

Helgens projekt är att riva ur gästrummet. Då menar jag inte för renovering utan för genomgång och ommöblering. Sedan ska pianot in där så småningom (bärhjälp kan anmäla sig - pianot saknar hjul och väger typ åtta ton). Vi har för mycket grejer. Maken föreslog häromdagen att vi borde riva ut ALLT ur ett rum i taget och bara bära tillbaka det vi verkligen behöver och vill ha. Jag gissar att en hel del kommer att sorteras bort. Mitt problem är bara vad man gör av det. Barnens grejer är inga problem, det finns ju fyndmarknad här två gånger per år. Men allt annat?? Jag har jättesvårt för att bara slänga fungerande grejer. Och det finns liksom ingenstans att lämna in det här. Jag får väl vänta på att någon förening eller skolklass ringer på dörren och tigger loppisgrejer. Eller så får vi anmäla oss till nån loppis framåt sommaren.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Hej! Å så skönt det låter med pulkabacken och gott att äta där!! Hoppas det bli mysigt!! Njut!



Här försöker vi städa...eller jag har satt barnen på det! Jag måste till Lindex en sväng nu...30% på ett köp och jag måste ha typ lite av varje...jag brukar vänta tills rabatterna plingar i mobilen! Får greja hemma sen, flickorna delar rum och vi med Lilleman så det blir rörigt och skitigt!!



M jobbar idag, med ja du vet vad...Kul att du hälsar på mig på bloggen Anna:)



KRAM Annelie



2009-02-28 @ 11:17:59
URL: http://unerforvandling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0