Dags igen! Melodifestival 4!

Vi kör väl ett varv till då. Inte för att jag tycker som övriga landet, men det är roligt att tycka ändå! Och det är nog tur att alla människor inte tycker som jag.

1. Agnes. Jajemän, Carolafläkten är i tjänst även denna lördag. Så här lät alla massproducerade Stock Aitken and Waterman-låtar (stavas det så?) under senare delen av 80-talet. Men Agnes sköter sig bra och kan gå långt. Tralligt och discoigt är det. Jag undrar hur jag skulle se ut i en sån där guldig sparkdräkt som Agnes har. Näe, vi funderar inte mer på det...

2. Starpilots. Jaha, den här låter också som nån 80-talsdänga som svänger i bakhuvudet. Men skitsamma! Det här är ju bra. Förstår inte riktigt årets trend med märkliga klädval som ska hålla nån sorts tema, men här kör man ju pilottemat fullt ut. Tja...funkar kanske. Men låten hade varit lika bra med snyggare kläder.

3. Susanne Alfvengren. En riktigt stark ballad med en helt underbar text! Vilken överraskning i dessa sammanhang. Den här gillar jag, men tyvärr tror jag inte den kommer så långt. Susanne har på sig en tantig klänning, modell tält och dessutom tyckte jag först att sjalstycket som hängde ner var en handväska. Som tanterna i kyrkokören brukar ha när de sjunger...

4. Sahlene och Storeng. Njae. Lite Bondfeeling här. Men rätt intetsägande låt. Växer nog med tiden men frågan är om det räcker ikväll. Maken var mest bekymrad över Storengs hysteriska urringning och orolig över vad som eventuellt kunde ramla ut vilken sekund som helst i direktsändning.

5. Thorleifs. Det här kommer bli en SUPERHIT på dansgolven framöver. Hade jag fortfarande varit buggdrottning hade jag förmodligen svängt med. Och Thorleifs ÄR rätt coola för att vara dansband. Jag hade väntat mig mer. Det här blir lite väl töntigt. Och maken är grön och ser svimfärdig ut. Måste ta hand om honom nu innan han spyr rätt ut.

6. Sarah Dawn Finer. Snyggt! Tjusiga oväntade tongångar, varma färger, starkt, mäktigt och en jättefin sceninramning. Åker inte Sarah rätt in i Globen med fläkt och allt så är det något fel på den här tävlingen.

7. Next 3. Next song, tack. Rinkebyhiphop möter latinolovers. Funkar ICKE! Dessutom tröttnade jag på latinogrejen för flera år sedan.

8. Malena Ernman. Jag gillar Melodifestivalen. Jag gillar opera, oftast. Så det här borde ju sitta i krysset (eller hur man nu säger). Det funkar kanske inte RIKTIGT. Men det är bra. Jättekul att höra Malena sjunga både opera och popdisco ikväll. Maken är lyrisk. Bäst ikväll, säger han. Jag är inte lika euforisk. Men bra är det.

Vilka fem kommer vidare nu då? Ikväll är det riktigt svårt. Jag chansar (hoppas) på att det blir Sarah Dawn, Malena, piloterna, Susanne och Agnes. Ett par ballader och risken är väl att Svensson sitter hemma i folkhemssoffan och säger "Den var ju bra, men det var ju ingen SCHLAAAAAGER" vilket ju är någon svår störning som större delen av detta land har varit drabbad av i 40 år. Det är trist. Men hoppet är det sista som överger människan.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Bra skrivet!!

Vi är friska sen i torsdagskväll. Skönt!!

Ang festivalen- vad ska hända med Sarah Dawn Finer´s bröst om hon skulle vara gravid eller ammandes... Kan dom bli större????

Jag bara undrar...

2009-02-28 @ 21:00:11
URL: http://ollesfamilj.blogg.se/
Postat av: Susanne

Just ja- vi får hålla utkik efter en Agnes-overall på shoppingen så får vi veta hur du skulle se ut i en... Hihi... Jag tar med kameran så jag kan visa övriga intresserade...

2009-02-28 @ 21:02:08
URL: http://ollesfamilj.blogg.se/
Postat av: Annelie

Måste erkänna att det bara är våra tre tjejer som kollar ikväll...men jag hör från köket. Är ju mer road av Letś dance...hur fjantigt det än kan vara...Ha en fortsatt mysig kväll...Kram Annelie

2009-02-28 @ 21:12:10
URL: http://underforvandling.blogspot.com
Postat av: Anna

Hahaha. Sällan studsar en termos. Vore elakt av dig att lägga ut foton på internet. Mot världen alltså. Du vill väl inte ta livet av mänskligheten?

2009-02-28 @ 21:13:17
Postat av: Annika Bjurnell

Wow Anna! Jag såg inte melodifestivalen, men tycker att den spelades upp fullt levande och gnistrande framför mig när jag läste ditt referat. Mycket underhållande! Tack! /Annika

2009-03-04 @ 01:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0