Bokreastart

När böckerna blir för många får man köpa ny bokhylla. Har vi resonerat. Med påföljd att vi nu har bokhyllor i arbetsrummet, i gästrummet, i båda barnens rum, i lekrummet samt i förrådet. Vardagsrummet är för litet för att hysa bokhyllor (vi fick ju till och med ställa ena soffan i garaget).

Så för två år sedan ingick jag en pakt med mig själv. Aldrig mer förbeställa böcker på rean. Helst inte besöka den heller. Och vem tror ni stod i bokhandeln halv åtta i morse? Moi! Men jag lade band på mig själv och köpte bara fyra böcker till barnen, en roman till mig själv och en bok om digial fotografering (det fanns EN kvar, det måste ju ha varit meningen att just jag skulle ha den, eller??) Inga vackra böcker som jag brukat köpa för att de är snygga, inga reseskildringar, inga historiska böcker och framför allt: inte en enda trädgårdsbok (jag har miljoner sådana och inte har trädgården blivit bättre för det) och inte en enda kokbok (det finns miljarder recept på nätet ju). Starkt jobbat! Tycker jag...


Kommentarer
Postat av: Annelie

Absolut Anna - klart den sista, ensamma stackars boken var till dig :) :) HA ha!! jag har börjat läsa mycket sista tiden och fått mersmak. Klarade dock att hålla mig från bokrean....köpte annat istället...Varför blir man (Läs jag) så lycklig över inköp oftast?? Kram Annelie

2009-02-24 @ 21:49:52
URL: http://underforvandling.blogspot.com
Postat av: Anna

Ja, visst är det lite hemskt på något vis ändå! Att man är så materiellt lagd... Men det är kanske bara mänskligt.



Du, jag försöker desperat kommentera på din blogg men kommer aldrig längre än till säkerhetskoden som bara blir "Loading..." och inget mer. Har bara lyckats ett par fjuttiga gånger fast jag försöker varje dag. Fattar inte vad som är fel.



Kram Anna

2009-02-24 @ 22:18:46
Postat av: Annelie

En annan bloggerska gjorde mig också uppmärksam på kommentarproblemet. Men nu ska det gå för jag har tagit bort "bokstavsgrejset"...eller..testa igen!! Sov gott!

2009-02-24 @ 22:28:56
URL: http://underforvandling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0