Lucia igen/Lucia again

Kvällen avslutades i församlingsgården med barnkörernas luciatåg (då hade mamma och jag redan hunnit åka till grannförsamlingens kyrka där jag skulle fota DERAS lussetåg och lussedrama). Majsan var med för första året (hon började ju barnkören nu i höst när hon började ettan) som tärna. Det var jättefint förstås. På vägen dit såg vi också stadens lucia som kröntes som bäst på torget. Därmed har jag idag hunnit se fem olika luciaföljen!



Lucia is a big thing in Sweden, obviously. This was my fifth Lucia celebration today! Our princess was a maid at our congregation´s lucia get-together, with the other children in the choir.

Kommentarer
Postat av: Gun

så söt hon är "min Klara"

kram Gun

2009-12-14 @ 22:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0