Så blev det en tur till Ikea ändå

Och maken överlevde. Men det berodde nog mest på att vi inte skulle ha något på lagret så han slapp förfäras över att något saknades och vi måste dit igen.

Vi handlade inte så mycket. En vattenkanna, toaborstar, några kuddöverdrag (!!), och så lite bunkar och pryttlar och tallrikar (för det hade vi ju inga innan...)

Sedan var vi på Village. Jag vill ha ett brickbord och nu har jag velat i ett års tid om jag ska ha det från Design House Stockholm eller det från Serholt. Jaja, idag blev det i alla fall Serholt - inte minst för att man kan köpa lösa brickor i olika färger. Idag blev det ett ekfat och ett i grönt, för att matcha de gardiner som sitter i vardagsrummet just nu. Bild kommer. När bordet är på plats. Det vill säga när maken har organiserat flytten av pianot (det väger typ åtta ton och saknar hjul....) Frivilliga, starka kan anmäla sig!

Sedan hann vi inte med mer idag, för jag var hos Å och övade lite inför fredagen och sedan var jag på ett styrelsemöte. Däremellan har jag jobbat med lite grejer.

I morgon ska jag försöka jobba färdigt med det som ska iväg så jag kan vara LEDIG!!! Och påskpyssla och baka och sådant.

Förresten: jag har städat undan alla vinterkläder och plockat fram vårkläderna. Duktigt va!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Vi har dragit runt pianon på raggsockor...glider fint! Men sist vi skulle flytta...fick vi anlita flyttfirma! Alla inkl. M hade ont i ryggen... Men det kanske är lite fånigt med firma, då ert inte ska så långt...



Nu har K och jag skurat ugnen, det behövdes! Älskar såpa. Bra till städning...och fotbad faktiskt! Genomsvett, bra då behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag aldrig hinner träna!!!



Må gott. GLAD PÅSK!



Annelie

2009-04-09 @ 11:03:37
URL: http://underforvandling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0