En Barnamun till G!

Att det här är roligt förstår nog bara min guidekompis G som kommer hit på besök i morgon. G är en av mina trogna bloggbesökare. Håll till godo!

Konversation mellan mor och dotter ikväll:
Mor: I morgon kommer G hit, hon som är guide som mamma!
Dotter: Vem är det?
Mor: Men du vet, G som är gift med han som gick till Nidaros.
Dotter: Han som INTE gick till Nidaros menar du väl. För han gick ju bara fram och tillbaka!


För att ni andra ska ha en chans så tarvar väl detta en förklaring. För två år sedan, när dottern var fyra och ett halvt, var hon och kusinerna skådisar vid en dramatiserad stadsvandring. Jag var 1400-talskvinna och rätt som det var kom G:s man, som också heter G, utklädd till pilgrim på väg till Nidaros. Enligt manus skulle han fråga mig efter vägen till Nidaros och sedan skulle han fråga ungarna om de ville följa med. Varpå de skulle svara: "Nej, det får vi inte för mamma". Det gick bra flera gånger. Men när typ sjätte gänget för dagen kom och pilgrimen G frågade om barnen skulle följa med så ropade dottern "Mamma får vi det?" Så jag svarade: "Men är du tokig unge, han ska ju ända till NIdaros, det ligger ju i Norge". Då ropar dottern glatt: "Men han går ju bara här fram och tillbaka!!!"

Gissa om 50 åhörare gapskrattade så att det tog flera minuter innan jag kunde göra mig hörd igen....


Kommentarer
Postat av: Annelie

Hej Anna!



Ja det var riktigt kul!! "mamma får vi det?" Skrattar...



Kram Annelie

2009-04-25 @ 21:01:17
URL: http://underforvandling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0