Kvarsittning!

Det blev lite pinsamt att hämta dottern idag. Ja, inte för mig, snarare för henne. Hon hade fått kvarsittning. Misskött sig! Jag, som varit bortskämd med att ha en väldigt sävlig och trevlig liten tös, får inse att hon numera plötligt är uppstudsig inte bara hemma. Jojo, hon och två små damer till hade inte lyssnat på sin lärare, nonchalerat henne ett flertal gånger, inte kommit in varken när klockan ringde två gånger eller när läraren ropade gång på gång. Så de blev kvar en stund i klassrummet. Lilleman och jag fick vackert vänta i foajén i 20 minuter, tillsammans med en annan pappa och lillasyster.

Nog trodde jag att det skulle hinna gå mer än en månad i förskoleklass innan det blev kvarsittning. Men bra med en lärare som vågar kräva lite disciplin och respekt av ungarna! Och det verkade ha tagit dottern precis lagom hårt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0