Bakdag idag

Jag skriver på en inlämningsuppgift i teologi idag men det kan man ju inte ägna en heldag åt. Så jag lovade baka två sorters kakor till kvällens ungdomscafé. Men hur går det när det ska gå fort? Inte bra! Bakade Dumlemuffins med vaniljströssel och medan de var i ugnen slängde jag ihop chokladkakor med Nonstop. Och sen GLÖMDE JAG ändra ugnstemp från 200 till 150. Resultat: brända fula kakor med svart kant. Negativt: jag blev arg. Positivt: Jag hade tillräckligt med nonstop för att göra en sats till. Och barnen lär bli glada - de får en hel burk misslyckade kakor. Så nu har jag tagit ut plåt nr 3 och 4 ur ugnen.

Ska iväg och käka lunch med en fullmäktigepolitiker som jag hoppas ska lyssna på mig och skriva en motion till fullmäktige (vilket jag vet att hon gärna gör i denna fråga, särskilt om jag författar motionen själv, haha!!). Jag kanske skulle komplettera det med ett eget medborgarförslag också - den möjligheten finns ju med!

Sen blir det simhall! Dottern älskar att hoppa från 1-meterssvikten. Får se om det blir tremetaren idag. Fast det undrar jag om hon vågar. Jag skulle då aldrig göra det. Men hon har inte ärvt min höjdskräck i och för sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0