Nu är maken 40 på riktigt

...för nu har vi firat av honom med fest!

Och jag har inte en enda bild. Glömde kameran - och digestivekexen och salladsbesticken (och ringde maken tre ggr från festlokalen innan han åkte hemifrån, först om oliverna, sedan om mitt läppstift och sedan om något mer som jag har glömt)

Det var lite körigt att få ihop matlagning, dukning, gäster och allting men vi fick ihop det. Gästerna fick gå tipspromenad och svara på frågor om varandra, vilket gjorde att de minglade på alldeles utmärkt eftersom de tvingades prata med varandra för att få svar på frågorna. När alla kommit och frågorna var avklarade hade mamma (som var servitris) dukat upp buffén som bestod av lime- och honungsmarinerade kycklingspett, fläskfile i italiensk marinad, pastasallad med pecorinoost, potatisfrittata, grekiska minipajer, tortillastubbar med rökt lax och citrusfärskost, gorgonzolacreme på rågbröd, melonsallad med fetaost och svarta oliver, italiensk bönsallad, sweet chili-creme, tzatziki, gröna oliver, bröd och ett par ostar.

Sen var det "speed dating" som en av gästerna uttryckte det, det vill säga herrarna fick flytta ett steg åt höger efter en kvart och så fortsatte vi så varje kvart ungefär. Det blev uppskattat! Efter kaffe med kladdkaka och lite 80-talsmusik som en annan av gästerna fixat (tack för det!) öppnade maken alla fina presenter. Och så fortsatte festen till långt in på småtimmarna. Vi kom hem kvart i fyra! Och kvart i nio travade maken ner till festlokalen igen för att städa. En halvtimme senare fick han sällskap av min mamma, så de fixade hela städningen själva, innan jag ens hade fått liv i de gäster som bodde över hos oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0