Semester!

Så var det semester. Jag gick på semester halv tolv idag. Och tio minuter senare klev jag in på nästa jobb. Guidar i medeltidsslottet både idag och på lördag så det känns inte riktigt som semester än - fast ändå gör det det. Guidejobbet är ju bara vid sidan om och känns egentligen mer som fritidssysselsättning än jobb.

På söndag åker dottern och jag iväg på fiolläger en vecka. Hon längtar sååå. Har pratat i två veckor om vad hon ska ha med sig, när hon ska få packa, om det finns godis och glass att handla där, vilka barn som kan tänkas vara där av de fiolungar hon känner landet runt och så vidare.

Idag gick hon för övrigt sista dagen på dagis. Snyft! Ja, hon tyckte inte det var så ledsamt, hon börjar ju skolan snart. Men mamma hade lite jobbigt... Sin sista dag före åtta veckors sommarlov firade barnen och dagiskompisarna med att åka till ett äldreboende och sjunga för de gamla. Med midsommarkransar i håret (som en fröken suttit och gjort!) sjöng de sommarvisor och barnsånger. Och dottern spelade fiol. Hon framförde Tant Rhody, Blinka lilla stjärna och Alla fåglar kommit re´n för gamlingarna och var förstås mycket stolt över detta. Synd att jag inte kunde vara med och bevittna denna händelse...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0