Så var EM-sagan slut

Jahapp. Nähäpp. Det blev inget svenskt guld. Den här gången heller.

Jag kan tycka att det är lite komiskt hur vi svenskar ALLTID tror att Sverige ska vinna. Förväntningarna är alltid enorma inför vad det än är - fotbolls-VM, hockey-VM (ja, okej, där har vi ju haft en del att hämta), vinter-OS, Eurovision Song Contest. Alltid är vi "favorittippade", vi har "aldrig haft ett sådant topplag" och så vidare. Och sen blir hela gamla Svedala chockat när Sverige hamnar på en skitplacering.

I EM gick vi inte ens till slutspel. Vem hade trott nåt annat?? Ja, uppenbarligen ganska många. Nu ska väl detta analyseras i veckor framöver.

Själv undrar jag när jag får träffa min kollega igen. Han är där nere med Camp Sweden-gänget. Och han sa att han kommer hem när Sverige har tagit EM-guld. Det lär ju betyda att det dröjer åtminstone fyra år tills vi ser röken av honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0