Jag har upptäckt en ny värld



Jag har fått dille på bönor och kikärter och sånt. Tycker det är supergott! Maken har fått för sig att han är allergisk mot kikärter (för han blev så dålig av det när han var på charterresa för 15 år sen, men vem som helst begriper att det inte var kikärterna han blev dålig av...) Nu är han dock botad. Han har vägrat att äta det i de nio år som jag känt honom men jag smugglade ner mixade kikärter i en röra häromdagen och han överlevde. Tyckte rentav det var riktigt gott. Detsamma tyckte han om matvetesalladen jag gjorde häromdagen.

Nu har jag köpt hem en säck kikärter som ska blötläggas, kokas och frysas enligt konstens alla regler. Köpte tahini också så jag kan göra egen hummus. Jag hittade massor av recept på www.risenta.se så nu drömmer jag om falaffel. Men jag kanske får ta det lite vackert, för äktenskapets skull. Man ska inte utmana ödet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0