Spidersapien har flyttat in

Makens möte i Tyskland blev färdigt tidigare än planerat så han kastade sig hem med ett tidigare plan och var hemma redan före sju ikväll. Hastigt och lustigt blev det bestämt att lilla E:s födelsedag skulle firas lite i förväg med farmor och farfar. Maken åtog sig att laga middag (hans favoritfsysselsättning, det är INTE så att jag tvingar honom att stå vid spisen när han kommer hem efter en veckas tjänsteresa till tre olika länder). Lilla E ville ha tårta till efterrätt och beställde "Chokladtårta med hallon och glass" och så fick det bli. Jag svängde ihop en kladdkaka med hallon och så fick man välja mellan vaniljglass och grädde som tillbehör.
Men innan det var middagsdags hade farmor och farfar tagit med sig dottern för att köpa en present. Lilla E hade av en händelse råkat nämna för farmor i telefon häromsistens att han ville ha en spidermanrobot och att densamme fanns på Europris. Dottern åtog sig att visa vägen. När maken kom hem sa farmor åt lilla E att gå och se vem som stod utanför ytterdörren. Och där, på trappan, stod minsann Spidersapien i egen hög person - ett radiostyrt vidunder som lilla E glädjestrålande släpade in. Farfar hade nätt och jämnt fått i batterierna förrän monstret klev iväg över köksbordet, brölade "UHH, UHH, I´m Spidersapien", viftade vilt med armarna och grep sedan tag i min Cult Design-mjölkkanna. Han var helt vild, jag fick hålla i mina tillhörigheter. Hemska elände! Men lilla E var glad!

Här är det stora vidundret, som tog en promenad på balkongen:
Lilla E och läskigfarliga Spidersapien

Och här är middagen:
Till middag bjöds det på läcker pasta
Till efterrätt hade sonen beställt chokladtårta med hallon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0