Att se ut som ett problem

Om jag inte skriver ner allt roligt barnen säger ångrar jag ihjäl mig. Här följer ytterligare några citat.

Dottern sitter och kollar min facebook på nätet och beskådar porträtten på min "kompislista": Där är det bilder på en massa vänner. De som inte lagt in något foto på sig illustreras av ett frågetecken.
Dottern: Jag vill titta på hon som ser ut som ett problem.
Mamma: Ett problem???
Dottern: Ja, hon som ser ut som "Jag vet inte".


Barnen går på dagis i Brunn utanför stan. När vi närmar oss dagis en dag säger sonen:
- Mamma, var är Josef?
- Josef?
- Ja, var slängde de honom?
- Det är väl ingen som har slängt Josef?
- Jo, men det står ju i Bibeln att bröderna slängde Josef i Brunn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0