Aldrig mera KLM

Nu är jag så irriterad att jag håller på att gå av på mitten. Förbaskade jäkla KLM rent ut sagt.

Jag skulle åka till Kenya nästa fredag. Trodde jag. Och femton till som skulle med. Men snåla, envetna pucko-KLM låter oss inte boka om biljetterna. Jo, från 25 januari till 31 januari, var det sagt förra veckan. Stor idé, liksom. Som om friden lägger sig över landet på de sex dagarna. Vi har nu ringt och skrivit och bråkat och härjat och hänvisat till IATA:s internationella bestämmelser som faktiskt säger att man ska få pengarna tillbaka eller fri ombokning vid såna här händelser som är omöjliga att påverka eller förutse. Och det kan man väl kalla det som händer i Kenya?!

Hur som helst, idag skulle vi få nytt besked. De som bestämmer där nere i Amsterdam skulle anta en ny policy. Nu har vi fått veta den. Och det var som vi dessvärre misstänkte när det gäller detta omöjliga bolag. Vi får boka om fram till sista februari. WOW! En hel månad... Vi hade velat få pengarna tillbaka eller åtminstone boka om hela året så vi kunde bokat resan i höst istället. Då hade man åtminstone vetat att det INTE blir i vår. Nu har vi alltså att bestämma, senast nästa fredag, om vi vill boka om till 29 februari. Problemet är att nuvarande policy fastslår att vi bara får boka om EN gång. Så bokar vi om nästa fredag och det sedan kommer en ny policy med ytterligare en månads förskjutning veckan därpå, så kan vi som det ser ut nu inte boka om igen. Vi får inte pengarna tillbaka. Och åker vi trots att UD avråder (för att slippa bli av med 7000 spänn på ingenting) så gäller inte våra försäkringar. Händer det något där nere får vi inte ut ett öre, ej heller någon hjälp från ambassaden.

Maken och jag har bokat tre hotellnätter och tåg till Stockholm den där första helgen i mars. Ska vi avboka det? Eller ska vi inte???

Vad trött jag blir. Och den som svarar i telefon hänvisar bara till policyn och säger att det har dom som bestämmer bestämt. ÅHHHHH!

Nästa gång jag ska boka flygbiljett nånstans i världen så INTE blir det med KLM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0