Vem vet, inte du, vem vet, inte jag...

Är det någon som kan svara på om jag ska åka till Kenya nästa vecka eller inte? UD kan det inte, ej heller KLM. Allra minst jag själv. Jag trodde inte på det, men idag fick jag veta att ett par i gänget redan har packat.

Jag blir tokig. Vi har bokat en helg i Stockholm med lyxhotell (hotellpoäng) och tågbiljetter. Vi vill ju inte avboka den IFALL jag nu inte kommer iväg till Kenya. Samtidigt så brinner både poäng och tågbiljetter inne om vi inte avbokar snart.

UD håller kvar sin avrådan. Fick höra för en timme sedan att Italien och Tyskland återtagit sina. Men nu när jag pratade med UD så har de INTE fått någon sådan information och de följer väldigt noga händelserna i de övriga EU-länderna.

KLM låter oss boka om biljetten OM avrådan ligger kvar. Vi kan åka även om UD avråder men då gäller inga försäkringar så det är inte aktuellt.

Tala om rävsax. Jag vet inget. Ska jag ta semester eller inte??? Tur att jag har en förstående chef i alla fall som har sagt okej till semester även med kort varsel. Som det ser ut nu får jag väl ringa honom från flygplatsen nästa fredag för innan dess verkar det inte som jag med säkerhet vet något. Maken tycker förstås att alltsammans är ofattbart enerverande och veligt och ser helst att jag stannar hemma oavsett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0