Kraschlandningen slutade med tandläkarbesök

Idag när jag kom till dagis hade lilleman ramlat (kraschat rätt i golvet när han sprang lite för fort med en leksaksbil som åkte iväg). Han hade varit jätteledsen länge och inte velat äta något mellanmål alls. Personalen tyckte att ena framtanden inte såg ut som den brukar men hade inte velat bråka för mycket med honom när han var så ledsen. Jag kom en timme efter fallet, på ordinarie hämtningstid och när jag lyfte upp den lilla överläppen var ju tanden helt intryckt. Betydligt mer än då personalen hade kollat! "Oj, det ser ju mycket värre ut nu" sa fröknarna och gav mig en telefon att ringa till folktandvården med. Vi fick komma med en gång och när vi klev in genom dörren stod två sköterskor och en tandläkare och väntade på oss. Lilleman var rätt skärrad och hade inte sagt ett ljud på hela vägen dit. Men när tandläkaren frågade vad som hänt redogjorde han så duktigt för händelsen.
- Jag ramlade i golvet när jag lekte med en brandbil och den åkte iväg och jag ramlade och det kom blod och jag slog mig här, sa han och pekade på överläppen.
Sedan fick han klättra upp i stolen och provbita på blått papper och bli röntgad och gapa och bita ihop och gapa och bita ihop. Inte ett pip sa han, jätteduktiga killen. Tandläkaren sa att det var en rejäl smäll och att tandköttet var väldigt svullet. Det KAN bli så att tanden blir blåsvart och då måste den dras ut. Men vi väntar en vecka och ska dit igen om åtta dagar. Lilla E gick nöjd därifrån med två nya små ödlor som present för att han varit duktig. De nya husdjuren har redan fått namnen Ebba och Carl-Philip.

Liten framtand intryckt av krasch

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0